CRM-software – hvad forstås der ved det ?

Normalt er det vi forstår ved CRM-software – programmer / services der samler alle kundeoplysninger og dokumenter, der er sendt til og fra kunden, i en samlet database.

Det gør at firmaets medarbejderne lettere kan få adgang til kundeoplysninger og har nemt ved at rette, slette og opdatere dem.

Der 2  funktioner mere som CRM-software varetager:

  • CRM-software indsamlerforskellige kundeinteraktioner (via e-mail, telefonopkald, sociale medier eller andre kanaler afhængigt af systemets kapacitet).
  • og CRM-software automatisere forskellige arbejdsprocesser som opgaver, kalendere og advarsler. Det gør det ment for medarbejderen at give god kundeservice, og det giver ledere mulighed for at spore de enkelte medarbejders ydeevne og produktivitet baseret på information, der er logget ind i systemet.

Fælles træk ved CRM-softwaren:

Markedsautomatisering: CRM-værktøjer med marketingautomatiseringsfunktioner kan automatisere gentagne opgaver for at forbedre marketingindsatsen til kunder på forskellige punkter i livscyklusen. For eksempel, som udsigterne til salg kommer ind i systemet, kan systemet automatisk sende dem markedsføringsmateriel, typisk via e-mail eller sociale medier, med det formål at gøre salgsledningen til en fuldt udbygget kunde.

Salgsstyrkeautomatisering: Også kendt som salgsstyring, er salgsstyringsautomatisering ment at forhindre dobbeltarbejde mellem en sælger og en kunde. Et CRM-system kan hjælpe med at opnå dette ved automatisk at spore alle kontakter og opfølgninger mellem begge sider.

Kontaktcentralautomatisering: Designet til at reducere kedelige aspekter af et kontaktcenteragents job kan kontaktcentralautomatisering omfatte forudindspillet lyd, der hjælper med problemløsning og informationsformidling. Forskellige softwareværktøjer, der integrerer med agentens desktopværktøjer, kan håndtere kundeforespørgsler for at reducere tid for opkald og forenkle kundeserviceprocesser.

Geolocation-teknologi eller positionsbaserede tjenester: Nogle CRM-systemer omfatter teknologi, der kan skabe geografiske marketingkampagner baseret på kundernes fysiske placeringer, undertiden integrere med populære lokalitetsbaserede GPS-apps. Geolocation teknologi kan også bruges som et netværk eller kontakt management værktøj for at finde salgsudsigter baseret på placering.

 

Gratis inspirations-samtale – Vi gør dig fri for admininistration med CRM…


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *