Hvad er Customer Relationship Management (CRM)?

Customer Relationship Management (CRM) – en definition

Customer Relationship Management (CRM) er et begreb, der bruges til flere forskellige ting:

– Kundeservice software

– Direct Marketing software

– Salgsværktøj

– Den aktivitet at fastholde eksisterende kunder

– M.m.

Derfor vil jeg starte denne blog med en definition:

Når jeg bruger begrebet refererer det til:

Handlinger, strategier og teknologier, som virksomheder bruger til at styre og analysere kundeinteraktioner og data der viser hele kundens livscyklus.

Formålet for CRM er at forbedre forbindelser med kunderne, at have et sted at opbevare alle relevante kundeoplysninger og gøre gen- og mersalg nemmere.

CRM-systemer er designet til at samle information om kunder på tværs af forskellige kanaler – og på tværs af kontaktpunkter mellem kunden og virksomheden. Det kan være indholdet på firmaets hjemmeside, telefon, live chat, direct mail, marketingmateriale og historier på sociale medier.

CRM-systemer giver også de medarbejdere der har direkte kunde-kontakt detaljerede oplysninger om kundernes personlige oplysninger, købshistorik, købsbetingelser og bekymringer.

Når jeg taler om CRM så taler jeg om brugen af software, der anvendes til at samle og bruge data om ens kunder og potentielle kunder.


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *